Pereiti į pagrindinį turinį

  • Busturas

2020 m. vasario 12 d.

Siunčiu Šiaulių miesto savivaldybės parengtą ir interneto svetainėje siauliai.lt paskelbtą 2020 m. sausio 8 d. informacinį pranešimą „Įvyko keleivių vežimo konkursas“.

Keleivių vežimo penkiais vietinio reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutais Šiaulių mieste pirkimą organizavo Šiaulių miesto savivaldybės administracija. Preliminari šių maršrutų metinė rida sudarė 600 000 km.

Beveik metus užtruko konkurso sąlygų parengimas, derinimas, tikslinimas.

Pirkimą vykdė Keleivių vežimo vietinio reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutais Šiaulių mieste viešojo pirkimo komisija, sudaryta savivaldybės administracijos direktoriaus Antano Bartulio 2019 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. A-980 „Dėl viešojo pirkimo komisijos sudarymo“.

Konkurso metu buvo išrinktas ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas pagal paslaugos kainos ir kokybės santykį.

Lyginamasis svoris ekonominio naudingumo įvertinime sudarė: kaina – 70 %, sąžiningos prekybos sąlygos – 15 %, patirtis vykdant keleivių pervežimo paslaugą miesto autobusų maršrutais – 15 %.

 

Reikėjo puikiai parengtų konkurso sąlygų, puikaus uždarosios akcinės bendrovės „Busturas“ pasirengimo konkursui, kad būtų pasiektas toks rezultatas – vienas vežėjo nuvažiuotas kilometras savivaldybei kainuos tik 0,88 Eur.

Nors, tiesą sakant, šiuo atveju labiau stebina netgi ne kaina, o savivaldybės taktika, leidusi vienu metu surengti viešą vežėjų tarptautinį konkursą, laimėti geriausią vežimo kokybę ir kainą, išsaugoti sėkmingai dirbančią savivaldybės įmonę – uždarąją akcinę bendrovę „Busturas“.

Net tarptautinės keleivių pervežimo kompanijos nusprendė, kad joms, atvykstančioms iš toli, konkuruoti su vietiniais vežėjais nėra realių galimybių.

Tarptautinėms keleivių pervežimo kompanijoms apsispręsti labai padėjo sąžiningos prekybos sąlygų balas, skirtas už autobusų vairuotojams mokamą vidutinį atlyginimą, viršijantį minimalų dalyvio kilmės šalyje skelbiamą atlygį, neatskaičius mokesčių.

Šiaulių miesto savivaldybės gyventojai, kaip keleiviai ir tikrieji uždarosios akcinės bendrovės „Busturas“ akcininkai, lieka patenkinti Šiaulių miesto savivaldybės ir įmonės vadovų darbu miesto viešojo transporto ūkyje.

Pasiektas geriausias paslaugos kainos ir kokybės santykis. Ir visa tai skirta, pirmiausia, keleivių, visų Šiaulių miesto savivaldybės gyventojų naudai!

 

Jei šis konkursas būtų buvęs pralaimėtas, netrukus būtų prasidėjusi grandininė Šiaulių miesto viešojo transporto griūtis, neišvengiamas uždarosios akcinės bendrovės „Busturas“ turimo turto išpardavimas greitojo išpardavimo kainomis ir įmonės likvidavimas.

Pašalinus iš rinkos savivaldybės įmonę - uždarąją akcinę bendrovę „Busturas“, nepaisant visų Konkurencijos tarybos užtikrinimų, kad bus kitaip, miesto viešajame transporte niekada nebebus jokios tikros konkurencijos, jokio tikro pasirinkimo keleiviams, visiems savivaldybės gyventojams.

Pralaimėjusi konkursą uždaroji akcinė bendrovė „Busturas“ būtų netekusi ne tik apie 10 % miesto keleivių pervežimo rinkos, bet ir 12 naujų „MAN Lion City“ markės žemagrindžių dujomis varomų autobusų, pirktų už 2,7 mln. eurų, iš kurių 2,3 mln. – Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama.

Šis konkursas – tai vienas iš kol kas retų pavyzdžių mūsų šalyje, kai savivaldybė, siekdama geriausio rezultato savo gyventojams, sąžiningai ir profesionaliai parengia konkurso sąlygas, kurios būna labiau palankios tiems vežėjams, kurie siekia ne maksimalaus pelno ir dividendų savo akcininkams, o geriausio paslaugos kainos ir kokybės santykio keleiviams.

Deja, toks santykis galimas tik tuomet, kai vežėjo savininkais yra patys savivaldybės gyventojai, t. y. patys miesto viešojo transporto keleiviai.

Mums, Šiaulių miesto savivaldybės gyventojams, malonu, kad galime pasidžiaugti ne tik viena mažiausių šilumos kainų Lietuvoje, bet ir viena mažiausių viešojo transporto kainų, vienais geriausių autobusų, skirtų miesto keleivių pervežimui.

 

Uždarosios akcinės bendrovės „Busturas“ pastarųjų metų sėkminga veikla ir laimėtas konkursas patvirtina kompetentingą, sąžiningą ir sėkmingą generalinio direktoriaus Vaido Seiracko, jo pavaduotojo Silvo Gedaminsko, Plėtros ir marketingo skyriaus vadovės Rigitos Tijūnaitienės, kitų įmonės vadovų, specialistų ir darbuotojų darbą.

Ačiū darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkei ir įmonės dispečerei Almai Steponavičienei, kurios reiklumas ir pastabumas neleidžia vadovams aplaidžiai dirbti, pamiršti, jog jie yra atsakingi ne tik prieš savivaldybės vadovus bei keleivius, bet ir prieš savo įmonės darbuotojus.

Visa tai būtų neįmanoma be savivaldybės vadovų – miesto mero Artūro Visocko, jo pavaduotojų Domo Griškevičiaus ir Egidijaus Elijošiaus – pozityvaus ir teisingo požiūrio į miesto viešąjį transportą, uždarosios akcinės bendrovės „Busturas“ veiklą, savivaldybės gyventojų, t. y. miesto viešojo transporto keleivių, lūkesčius.

Tačiau ... negalima per anksti užmigti ant laurų. Netrukus Šiauliuose bus skelbiamas viešasis tarptautinis konkursas likusiems 90 % miesto viešojo transporto rinkos perėmimui.

Čia ir pamatysime, kiek pajėgi ir pasirengusi tokiems konkursams yra uždaroji akcinė bendrovė „Busturas“, kokie yra tikrieji Šiaulių miesto savivaldybės vadovų ketinimai, susiję su miesto viešojo transporto paskirtimi užtikrinti savivaldybės gyventojams miesto keleivių pervežimo paslaugos draugiškumą aplinkai, geriausią kainos ir kokybės santykį ne tik trumpalaikėje, bet ir ilgalaikėje perspektyvoje.

 

https://www.siauliai.lt/lit/Ivyko-keleiviu-vezimo-konkursas

 

Parašykite komentarą

CAPTCHA